Badanie rynku to nauka, dziedzina marketingu, a dla wielu pasja.
Celem badań rynku jest zdobycie możliwie jak największej ilości informacji o przedsięwzięciu zanim poniesiemy koszty. Dobre badanie rynku to podstawa do bezpiecznych decyzji marketingowych w każdej firmie.
Badania rynku potrzebne są wówczas, gdy firma:
- chce wprowadzić nowy produkt lub usługę na rynek [jaka jest potencjalna grupa docelowa, preferencje klientów]
- dowiedzieć się, czy są szanse na to, by rynek przyjął nowy produkt?
- sprawdzić, czy warto rozpocząć kosztowną kampanię reklamową i promocyjną, by zminimalizować ryzyko popełnienia błędu na etapie jej tworzenia
- dowiedzieć się, czy klienci zaakceptują wzrost cen?
- sprawdzić, czy są jakieś nisze w branży, które warto zagospodarować?
- przekonać się, jak jest jej pozycja na tle konkurencji [badania przewag konkurencyjnych]
- planuje wejść na rynki zagraniczne
- wejść w nową branżę lub poszerzyć zakres swoich usług bądź gamę produktów itp.
Badania rynku to również sztuka, kwestia wiedzy, umiejętności, znajomości technik i metod badawczych, doświadczenia.
Prawidłowe, obiektywne i wiarygodne badania rynku jest w stanie zrobić tylko profesjonalna agencja badawcza. Specjalizująca się w badaniach rynku firma wie, jak wybrać odpowiednie metody badań, jak formułować właściwe pytania w ankietach i wywiadach, jakie są najlepsze środki komunikacji z uczestnikami badania, jak opracować pozyskane dane, potrafi wyciągnąć z analiz właściwe wnioski. Cała sztuka polega na tym, że samo badanie można przeprowadzić na dziesiątki sposobów, ale nie każdy z nich doprowadzi do celu i pozwoli wyciągnąć ważne wnioski, a potem podjąć racjonalne decyzje.
Dlatego też celem naszego serwisu jest wprowadzenie w świat badań marketingowych, tych wszystkich, którzy interesują się nimi zawodowo, studiują nauki ekonomiczne, marketing, jak również, dla tych, którzy interesują się tą dziedziną od niedawna.
Wiedza i informacje tutaj zgromadzone przydadzą się bez względu na to, czy dopiero poznajesz techniki badania rynku, czy masz w tej dziedzinie już jakieś doświadczenie, pokażą korzyści jakie można uzyskać dzięki badaniom osobom pracującym w działach marketingu.
Mamy nadzieję, że przekonają również do tego, że lepiej zainwestować w badania marketingowe, dowiedzieć się, czego rynek oczekuje, czy dany produkt i usługa znajdą klientów niż zainwestować nieporównywalnie większe kwoty w niesprawdzone przedsięwzięcie, które może przynieść finansową klęskę.